Julekalenderen 2019: Håndværkere der gør en forskel – håndværkere, der gør en forskel

Julekalenderen 2019: Håndværkere der gør en forskel

Skrevet den 29. november 2019 af - Ingen kommentarer endnu

Traditionen tro har vi igen i år lavet en julekalender inde hos 3byggetilbud.dk, hvor hver låge gemmer på en af vores håndværkere. Vi har i år valgt at sætte fokus på de håndværkere, der gør en ekstra forskel. Det betyder, at du hver dag vil blive præsenteret for en ny håndværker med en særlig historie om, hvad netop de gør af forskel for kunder, medarbejdere, miljøet eller noget helt fjerde.

1. december

Knudsens Træfældning

Siden 2010 har Morten fra Knudsens Træfældning været krigsveteran, og udover sin store indsats for landet tog han desværre også PTSD med hjem. Han har selv oplevet at være ansat mange steder efter sin hjemkomst, da arbejdsgiver havde svært ved at håndtere de udfordringer, PTSD giver. Held i uheld fik Morten stjålet sin motorcykel, hvilket gav kapital til, at han i år kunne starte sin egen træfældervirksomhed.

Morten udtaler: “Jeg valgte at gå selvstændig for at hjælpe andre og for at åbne døren for dem, som står i samme situation. Firmaet blev startskuddet til, at andre krigsveteraner i dag får en chance for at være aktive og ikke føle sig uundværlige, hvilket er hele medaljen i sig selv for indehaveren.”

Hos Knudsens Træfældning er det ikke noget kunderne bemærker, at de ansatte har PTSD. Det er kun når de sender regningen, at de ved, at firmaet donerer 4% af deres omsætning til krigsveteranerne.

2. december

Blaaberg El

Da Blaaberg El i 2012 startede som virksomhed var det ikke en målsætning i sig selv, at det skulle være en grøn virksomhed. Det er det blevet til, da det at tænke grønt er i stor udvikling verden over. Som Brian, der ejer Blaaberg El, udtaler er der sket en interessant udvikling i varmepumper de seneste år. Efterspørgslen på varmepumper er nemlig steget så meget, at en typisk arbejdsdag er fra kl. 03-21 for firmaets to ansatte, da de gerne vil nå alle deres kunder.

Hos Blaaberg El er troværdighed i højsædet. Når Brian er ude ved kunderne ser han det kun som en fordel, at han selv kan sige, at han har varmepumper derhjemme. Personligt går Brian nemlig også med en grøn vision. Dette er med til at styrke troværdigheden, da han hurtig ved en besigtigelse kan vise, hvordan hele systemet fungerer. Når han kommer et år senere for at lave servicetjek kan kunderne hurtigt genkende det han lovede dem.

3. december

Nissens Malerfirma

Indehaver af Nissens Malerfirma hedder Anders og han beskriver sig selv som en rigtig nørd, når det kommer til hans arbejde. Han kan godt lide at lære nye ting og teknikker og anbefaler alle andre firmaer i branchen at bruge noget ekstra tid på at være opdateret på de nyeste metoder og teknikker. For det er ikke en selvfølge.

“Der er nogle, der godt kan lide at læse krimier om aftenen, jeg kan godt lide at læse datablade,” siger fagmanden Anders.

Anders nævner at det i dag er blevet meget populært at få sprøjtemalet, hvilket ikke er noget han selv gør sig i. Han gør nemlig meget ud af at lave alle tingene selv og male på den gammeldags måde med rulle og pensel i hånden. Det er hans opfattelse at kunderne er rigtig glade for den måde det bliver gjort på.

Indehaveren ser ikke sig selv som en der gør en ekstra forskel, da han ser det som en naturlighed, at gå så meget op i sit fag. Men spørger du os og hans kunder gør han en stor forskel. For Anders har masser af gå-på mod og vil altid have viljen til at skabe gode resultater – nu og i fremtiden.

4. december

Wils A/S

“Man frygter naturligvis, at skulle ringe hjem til et familiemedlem og fortælle at personen ikke kommer hjem den pågældende dag.”

Sådan indleder Lasse fra Wils A/S, da han fortæller hvorfor det bl.a. er vigtigt for dem at sikre et godt arbejdsmiljø. For som han påpeger er det vigtigt, at alle medarbejdere holder mange år endnu, og samtidig skal det være sjovt at gå på arbejde. Er en af deres tømrer eksempelvis ude på en opgave, hvor der skal løftes et vindue eller gipsplader skal fragtes op i en etageejendom, så skal medarbejderen ikke tøve med at ringe til en vinduesløfter eller leje en kran.

Hos Wils A/S bliver der derfor også sørget for, at medarbejderne har alle de nødvendige kurser. Er der et kursus de mangler, tøver Wils A/S ikke med at sende dem af sted, så de kan blive endnu stærkere i deres fag. Medarbejderne er meget positive overfor den tilgang, der er til arbejdsmiljøet – og den ekstra forskel firmaet gør. At Wils A/S er gode til deres medarbejderpleje er tydeligt, og samtidig er de også eksperter i at få deres virksomhed til at vokse. Det kan ses på de priser de har vundet, som bland andet tæller 4 Gazelle priser, 7 AAA Kreditvurderinger og flere gange nomineret i EY Entrepreneur of the year.

5. december

Hjælp Og Fiks V.H Hartkopf

At gøre en forskel kan tage mange former. I multifirmaet Hjælp Og Fiks V.H Hartkopf er de glade for at hjælpe alle slags kunder både med små opgaver, men også de større projekter. For som indehaveren Henning siger er det ikke alle, der har muligheden for at hænge en gardinstang op. Man kan være sikker på, at der aldrig bliver gået på kompromis med hverken service eller håndværk hos Hjælp Og Fiks V.H Hartkopf.

Henning er oprindeligt læreuddannet og har derfor altid været menneskeorienteret derefter lærte han sit håndværk, og i dag har han mere end 18 års erfaring i branchen.

“Min tilgang til hver opgave er at møde kunden med en positiv indstilling. Det gør også, at jeg oplever at de samme kunder henvender sig igen,” lyder det fra den hjælpende indehaver Henning.

6. december

Hother CPH ApS

I 2018 blev Simon fra Hother CPH ApSfærdiguddannet tømrer. Allerede imens han var lærling var han sikker på, at han ville starte sit eget firma. I sit andet læreår startede han derfor sin egen virksomhed Hother CPH ApS ved siden af uddannelsen, for langsomt at få bygget en kundebase op.

Den ambitiøse indehaver er vokset op som spejder, og han har langt fra glemt sine rødder. Derfor kom samarbejdet med spejderne til Folkemødet i stand. Spejderne har nemlig hvert år en stand til Folkemødet, der finder sted på Bornholm. Her startede Simon som økonomiansvarlig, men dét at han blev udlært tømrer gjorde, at de hurtigt spurgte ham, om han ville være pladsansvarlig. Det takkede han ja til, og har nu været det for andet år i træk og han har bestemt planer om at forsætte til næste år.

“Der er ikke noget økonomisk i det, det er ren fritid. Det er for at se alle de gamle igen og også for at hjælpe. Det skal ikke være arbejde det hele,” fortæller Simon.

7. december

Cahba.DK

Siden Cahba.DK, startede op har det altid været vigtigt for gulvfirmet at tænke miljørigtigt. Det er både med omtanke for miljøet og med kunden i fokus. De går nemlig meget op i at kunne tilbyde deres kunder det mest miljøvenlige der findes på markedet, så kunderne ikke kommer i kontakt med de forkerte kemikalier. Derfor bruger de for eksempel ikke lakker til bordplader, men kun naturlige olier da der kan være en risiko for, at de farlige stoffer kommer i kontakt med fødevarer.

Det er vigtig for Cahba.DK at tænke grønt, da de mener, at der selvfølgelig skal være en planet til vores børn. Udover olier og lakker bruger de derfor papirsposer mest muligt frem for plastik. “Bare fordi det ikke lugter, betyder det ikke, at lakken er sund. Producenten har formegentlig bare kommet kemikalier i, så det ikke lugter.”

Man skal man ikke være i tvivl om, at Cahba.DK hele tiden er opdateret på hvad der er det mest miljøvenlige på markedet netop nu. Sådan prioriterer de, at gøre en forskel.

8. december

Ropeaccess.dk

At indehaveren Allan fra Ropeaccess.dk ApS skulle ende med at hænge ned fra byens tage og facader er ikke helt tilfældigt. Han beskriver, at han i sine unge dage var lidt af en parkour-dreng, der kravlede på diverse bygninger. Dette har været et af de små skridt mod at starte RopeAccess.dk tilbage i 2002.

Det har været et spændende marked at komme ind på, men samtidig udfordrende, da ingen herhjemme kendte til denne metode. ”Når man er den første på et marked skal der tænkes kreativt,” fortæller Allan

Når man arbejder på denne måde er der en masse sikkerhed, der skal være styr på inden man begiver sig ud i at hænge ned fra Marmorkirken, som kræver en masse ekstra sikkerhedskrav. Når man arbejder på denne måde, hægter man sig på oppe fra taget og på den måde kan man sænke sig ned til stedet, hvor der skal renoveres. En øvelse der kræver en hel del erfaring og teknik.

9. december

Trebbien Electric ApS

Det er ikke tilfældigt, at Trebbien Electric ApS i år har støttet Ungdommens Røde Kors. At støtte den gode sag er nemlig noget de har gjort fast hvert år siden 2012. De har blandt andet også støttet Hospitalsklovnene og mange lokale projekter i Brøndby, hvor firmaet også selv har hovedsæde. I år faldt valget som sagt på Ungdommens Røde Kors, hvor nogle af de børn der ikke selv havde råd til at komme på sommerferie fik muligheden igennem firmaets bidrag. Efterfølgende fik Trebbien Electric ApS tilsendt nogle billeder fra børnenes ferie, hvilket var til stor glæde for både indehaveren Mads og hans dygtige medarbejdere.

Man er ikke i tvivl om hvorfor, at Trebbien Electric ApS støtter så mange lokale projekter. For firmaet lægger stor vægt på, at man har et fælles ansvar for samfundet:

“Jeg synes at når man driver en virksomhed i Danmark og har en vis størrelse, så må man også bidrage socialt for at hjælpe dem der ikke har så meget,” siger indehaverend Mads, som understreger, at det handler meget om glæden ved at støtte andre.

10. december

Nordisk Papirisolering ApS

“Når det er sommer er det ikke sjovt at ligge på et loft og isolere,” fortæller Peter der er indehaveren af Nordisk Papirisolering ApS. Derudover får kunderne ofte først isoleret, når den første frost rammer og de opdager, hvor kold boligen egentligt er. Derfor er det vigtigt for isoleringsfirmaet, at der også er noget at begive sig til, når isoleringsopgaverne er færre.

Her har Nordisk Papirisolering ApS flere tiltag på programmet. De renser blandt andet tagrender for boligforeninger og behandler overflader. Men listen stopper ikke her. For da Peter fandt ud af, at de havde det rigtige udstyr til også at fjerne graffiti, var han ikke i tvivl om, at firmaet skulle gøre en forskel her.

Det er måske de færreste der ved, at man kan tegne et abonnementsordning på at få fjernet graffiti.

“Vi har blandt andet haft Tivoli som kunde, hvor vi hvert 14. dag kørte ud for at tjekke hele bygningen for graffiti,” siger indehaveren Peter.

Det er ofte noget der bliver tilbudt større ejendomme, hvor man ikke altid kommer forbi og opdager, hvis der skulle være lavet noget graffiti. Så dette en løsning de klart vil anbefale.

11. december

Entreprenørfirmaet Nordkystens A/S

At vi samarbejder med firmaer, der også går op i deres medarbejderes trivsel og glæde er vi meget glade for – og en af disse firmaer er Entreprenørfirmaet Nordkystens A/S. Faktisk har de en hel arbejdspolitik omkring værdier for et godt arbejdsmiljø. Firmaet bestræber sig på at være en rummelig og udviklende arbejdsplads, så de kan sikre alle deres medarbejder et sundt og sikkert arbejdsmiljø. Dette gør de blandt andet fordi de vægter højt, at de har sunde og glade medarbejdere.

Entreprenørfirmaet Nordkysten A/S’s arbejdspolitik, er ikke noget de bare hurtigt har formuleret og skrevet ned. De evaluerer løbende deres arbejdsmiljøpolitik for at sikre, at virksomheden lever op de standarter der bliver sat.

Alle deres medarbejderne har ret til 14 dages efteruddannelse, hvis det er noget de er interesseret i. Og når man også er specialister i VVS-arbejde er efteruddannelse vigtig. Dette sørger Entreprenørfirmaet Nordkysten A/S for, at medarbejderne bliver tilbudt, så det ikke bare bliver lagt i glemmebogen.

12. december

Drud & Davidsen IVS

Selvom man er døv, behøver det ikke at holde en fra at udleve sine drømme. Det gjorde det i hvert fald ikke for de to indehavere fra tømrerfirmaet Drud & Davidsen IVS. At se et projekt udvikle sig fra start til slut i samarbejde med sin makker og samtidig udfordringen i at skulle køre en selvstændig virksomhed var drivkraften for at opstarte Drud & Davidsen IVS, fortæller en af de to indehavere.

En af udfordringerne der tænkes at kunne være ved at dialogen ikke sker mundtligt, ser Drud & Davidsen IVS ikke som noget problem. Firmaet vælger nemlig at se fordelen ved, at de ikke skal aftale et fast tidspunkt for at kunne tale med bygherren, men at bygherren selv kan bestemme, hvornår de vil læse og besvare de mails og SMS’er, som firmaet sender. Hvis det en sjælden gang skulle blive nødvendigt med en samtale, så har Drud & Davidsen IVS mulighed for at ringe bygherren op via en fjerntolk igennem videosamtale på telefonen.

For at sikre den samme høje kvalitet som andre firmaer bestiller Drud & Davidsen IVS en tegnsprogstolk, hvis de skal ud på en kompliceret opgave og det er for at sikre, at der ikke sker misforståelser. En af de to indehavere Tobias afslutter:

“Jeg kan tale fint og jeg forstår kunderne ved at mundaflæse. Min makker og lærling er også døve, så hvad der bliver sagt imellem kunden og mig selv tolker jeg videre til dem direkte under samtalen.

Det er med andre ord ikke et problem at drive et sundt håndværkerfirma, som døv.

13. december

Vendsyssel Loft- og Hulmursisolering ApS

Med over 30 års erfaring i isoleringsbranchen har Leif fra Vendsyssel Loft- og Hulmursisolering ApS set lidt af hvert. Derfor giver det også god mening for ham at støtte en organisation som Kræftens Bekæmpelse, da han synes, at det er en god sag at støtte.

“Vi kender alle sammen en der har haft eller været berørt af kræft,” siger indehaveren Leif, som ikke ved helt præcis hvad det giver ham at støtte sagen, men har en god følelse med at gøre det. Man kan tydeligt mærke, at det at støtte projekter er vigtigt for Vendsyssel Loft- og Hulmursisolering ApS, da Kræftens Bekæmpelse langt fra er det eneste de støtter. De har blandt andet også støttet med en hjertestarter nede ved den lokale brugs. Og Vendsyssel Loft- og Hulmursisolering ApS er synlig i lokalområdet, hvor det lokale ishockey hold – White Hocks har stor glæde af at have Vendsyssel Loft- og Hulmursisolering ApS som sponsor. Leif vil blive ved med at støtte de forskellige projekter, så længe det hele giver mening, hvilket vi må sige det gør.

14. december

Rønbyg v/ Frank Rønne Nilsson

For 10 år siden ændrede indehaveren Frank radikalt sit liv. Efter at have indset, at alkoholen styrede hans hverdag, tog han beslutningen om at gå i behandling i Jylland, for at få kontrollen over sit eget liv igen. Da behandlingen var færdig og han igen kom hjem til Bornholm, startede han firmaet Rønbyg v/ Frank Rønne Nilsson. Det gik hurtigt op for den selvstændige Frank, at vigtigheden i at levere et godt stykke arbejde var høj. Fejlede man blot én gang, var chancen for at høre fra den samme kunde igen minimal.

Bornholm er et meget lokalt samfund og derfor kan det være svært at få opbygget et kundesegment. Man bliver derfor nødt til at gøre det godt hver gang og leve op til de forventninger kunden har til en.

Frank forklare at han ikke ved præcis, hvad han har gjort rigtigt, for at få firmaet op at køre i sådan en fart, som det gør i dag.

“Jeg har ikke nogen trylledrik, jeg har bare kæmpet ligesom andre – vi kæmper alle sammen. Det kræver virkelig vilje og ihærdighed for at starte sit eget firma og få succes med det,” siger indehaveren, der nu ser tilbage på sit liv med stolthed over, hvor han er endt i dag. For ham er det derfor også vigtigt at fortælle sin historie, da alkoholisme ikke bør være et tabu.

15. december

Halling Gulvservice

Hvis man spørger indehaveren Brian fra Halling Gulvservice, hvorfor det er vigtigt at være med på sociale medie-bølgen – er han ikke i tvivl. For ham er det vigtig, at kunden kan se, hvilke resultater han kan skabe og at det ikke bare er tomme ord. Han nævner, at det ofte sker, at folk henvender sig til ham på Instagram og Facebook og fortæller, at de har set noget arbejde han har udført og nu gerne vil have ham til at udføre det samme hos dem.

For Brian er det også vigtigt at vise potentielle kunder, hvem han selv er som person, da han oplever, at kunder er nervøse for, hvem de har hyret til en opgave. Her er de sociale medier en rigtig god måde at vise sig selv og sit arbejde på. At Halling Gulvservice er en enkeltmandsvirksomhed ser han ikke som en udfordring – tværtimod kan han mærke på kunderne, at det er en fordel da de godt kan lide at han er med i processen fra start til slut.

Hvis Brian skulle give et godt råd til andre firmaer, så er det at man skal prioritere tiden på de sociale medier, selvom det tager tid. Kunderne er nemlig rigtig glade for at se, hvilke resultater man kan skabe.

“Det er jo fremtiden, de sociale medier,” afslutter Brian.

16. december

Der skal ikke været nogen tvivl om, at SG Stål og Montage er stor fortaler for at støtte det lokale. De støtter nemlig den lokale byfest i Brovst, så den hvert år kan blive afholdt.

Når man spørger indehaveren af SG Stål og Montage Sune hvorfor firmaet gerne vil støtte de lokale projekter er man ikke i tvivl om, at det er for borgerne i byen. Sune tilføjer nemlig, at byfesten ikke er noget han selv tager til, men at det er vigtigt at støtte op om et lokalt arrangement, som mange andre får glæde af. Udover at støtte Brovst Byfest sponserer firmaet derfor også den lokale speedway klub, så den kan blive ved med at løbe rundt.

“Vi vil gerne støtte det lokale og holde byen i gang,” siger indehaveren Sune.

Selvom det er første år i år, at SG Stål og Montage støtter byfesten er de fastbesluttet på, at det klart også er noget de har tænkt sig at gøre fremadrettet, da det virkelig giver meget tilbage at se, hvordan borgerne i byen glædes ved de forskellige arrangementer.

Det er ikke kun for Brovst, at SG Stål og Montage gør en forskel. De vil også gerne gøre noget mere for klimaet, så derfor er alle de altaner de opfører 100% miljøvenlige. Det vil sige, at alt det stål der bliver brugt er genanvendeligt. Faktisk har firmaet hele tiden en finger på pulsen, når det omhandler miljøet, da de godt kan mærke, at det har en stor interesse for deres kunder.

17. december

Norplan Entreprise A/S

Det er vigtigt for indehaveren Mikkel fra Norplan Entreprise A/S, at der er et godt arbejdsmiljø. Før han startede entreprenørfirmaet Norplan Entreprise A/S har han selv prøvet at være ansat i en masse forskellige virksomheder, hvor det at prioritere arbejdsmiljøet ikke var noget, der stod højt på listen. Derfor vælger indehaveren at prioritere et godt arbejdsmiljø, som han uddyber her:

“Man bruger så mange timer på ens job, så hvis det går dårligt på jobbet vil det automatisk også afspejle sig i ens privatliv. Derfor er det vigtigt at gøre arbejdsmiljøet så familiært som muligt,” fortæller indehaveren Mikkel, som tydeligt kan mærke, at det betyder meget for de i alt 20 medarbejdere, at de også har det godt på jobbet. En ting, der vægtes højt er blandt andet de sociale arrangementer, så alle kan opretholde den gode dynamik, der er i firmaet.

Selvom det er Mikkel der har det sidste ord, når en beslutning skal tages, så gør han meget ud af, at alle bliver hørt og at medarbejderne er mere end velkommen til at byde ind med idéer og sige deres mening. Han ser det nemlig som en fordel at se vinklen fra flere perspektiver.

“Vi samler på glade medarbejdere og så prøver vi at gøre vores for, at de er glade for at gå på arbejde,” afslutter indehaveren af Norplan Entreprise A/S Mikkel.

18. december

Mw Gulvteknik

Mw Gulvteknik ApS gør noget helt særligt både for virksomheden selv, men også noget helt særligt for kræftforskningen. Dette er dog ikke noget de har fokus på at reklamere med, da det mest er af personlige årsager at donationen kom i stand. Det er lidt forskelligt fra år til år, hvor meget firmaet donerer med, men én ting er sikker, de bidrager med så meget som der er mulighed for. Udover at det hjælper kræftramte, så giver donationen også rigtig meget personligt for indehaveren og de ansatte.

I en helt anden boldgade, så ved MW Gulvteknik ApS også, at potentielle kunder går meget op i at se de færdige resultater, som man som firma kan levere. MW Gulvteknik ApS lægger derfor også ekstra kræfter i at være synlig der hvor kunderne er. En af årsagerne til at de sociale medier prioriteres højt, er at firmaet kan mærke det giver noget genkendelighed og troværdighed. MW Gulvteknik ApS får også tit feedback fra deres kunder på, at de er rigtig glade for at se at MW Gulvteknik ApS ikke bare er en døgnflue, men at deres arbejde går længere tid tilbage.

Hvis MW Gulvteknik ApS skulle give et råd videre til andre virksomheder, der også gerne vil mere ind i den digitale verden, vil det være at tage sig den tid det tager og lægge et stort stykke arbejde i det. For det tager noget tid at få bygget en base op på de sociale medier.

19. december

RB Totalservice

RB Totalservice lader sig hverken stoppe af regn, aftentimer eller en højhellig søndag. Firmaet er nemlig fleksibelt med stort F og rykker ud ligegyldigt hvornår. Det er også tydelig, hvis man gransker firmaets Facebook-profil, som flittigt tages i brug.

En af grundene til, at indehaveren René fra RB Totalservice synes, at Facebook er et vigtigt værktøj, når det kommer til at være i kontakt med sine kunder er, at hjemmesiden ikke bare lige kan opdateres hver dag, hvor det er Facebook essentielt til, da man altid har Facebook lige ved hånden. Og dermed altid er i direkte kontakt med kunderne.

Det går rigtigt stærkt i mediebranchen, så derfor er det vigtig for René at være aktiv, så kunderne kan se, at firmaet er aktiv derude og ikke er blevet inaktive.

Det er ikke til at tage fejl af, når man scroller ned på Facebooksiden, at René fra RB Totalservice ikke prioriterer sig selv og sin fritid først.

“Har jeg en opgave hos en dagpleje, hvor hverdagen ikke er oplagt til at få besøg i, tilbyder jeg gerne at komme en søndag, så der ikke er fare for at genere børnene,” siger René.

20. december

Medalje Gulve

Historien om Medalje Gulve går tilbage til dengang hvor indehaveren Michael blev udlært i 2010. Til Michaels svendeprøve gik han op og fik en bronze medalje – som er én ud af de to medaljer, der findes indenfor håndværkerfaget – for det arbejde, han havde lavet. Derfor valgte han at navngive firmaet Medalje Gulve.

“Alle der modtager en medalje til deres svendeprøve kommer senere op til dronningen, hvor man her modtager sin medalje og sit svendebrev. Det var en stor oplevelse,” fortæller indehaveren Michael.

Efter sin læretid var Michael fastansat i et firma, men da beslutningen om, at firmaet skulle sælges blev taget, tænkte Michael, at hvis han skulle prøve at gå selvstændig ville det være en oplagt mulighed at prøve det nu. Så i 2016 startede han Medalje Gulve op og det har han ikke har fortrudt siden.

Michael synes det er svært at svare på, om lige netop navnet Medalje Gulve har givet flere kunder, men han fortæller, at navnet sætter gang i nogle tanker hos dem han møder, da der automatisk bliver stillet spørgsmålstegn ved navnet.

“Det betyder rigtig meget for mig at have denne historie, først og fremmest stoltheden men egentlig også, at jeg ved, at mit firma leverer en høj kvalitet, som er en medalje værdig.”

21. december

ZM Group IVS

Udover at ZM Group IVS laver miljøvenlig nedrivning, er firmaet også rigtig aktiv på de sociale medier – og god til at markedsføre sig herigennem. Samtidig er det en ekstra service, at firmaet er tilgængeligt 24-timer i døgnet på både telefonen, mail, Messenger, LinkedIn og via kontaktformularen på deres hjemmeside.

Det er bestemt også noget indehaveren Zak mærker, når han møder sine kunder. De er nemlig ekstra glade for, at han ikke er svær at finde eller komme i kontakt med. Zak er udover kundekommunikation også ansvarlig for salg og følger dermed alle projekter helt til dørs – fra den indledende kravspecifikation og kontraktindgåelsen over udførsel til endelig levering.

ZM Group IVS, gør også en forskel for deres kunder, da de glædeligt deler ud af gode råd til bygherren på deres online profiler. På den måde kan alle blive klogere på arbejdet inden man går i gang med sit projekt.

22. december

MyHeart Byg ApS

“Vores medarbejdere er vores rod og vores benzin, vi kan ikke uden dem,” sådan indleder Morten og Mikkel, som er de to indehavere i tømrerfirmaet MyHeart Byg ApS.

Hos MyHeart Byg ApS er man ikke det mindste i tvivl om, hvad der vægtes højest i virksomheden. Det er nemlig deres medarbejdere, som de endda kalder for deres ‘familiemedlemmer’. Firmaet tæller i alt 17 ansatte og for Morten og Mikkel er det at kunne motivere deres ansatte og være der for dem i alle situationer – essensen af det hele.

Hos MyHeart Byg ApS skal man ikke være bange for at lave fejl – tværtimod. Morten og Mikkel fortæller, at der gives anerkendelse hele vejen igennem, selv hvis man kommer til at lave en fejl, da det beviser, at man har mod på at prøve nye ting og lære. MyHeart Byg ApS investerer rigtig meget i deres medarbejdere, da de tydeligt kan mærke, at det styrker trivslen blandt alle i firmaet. Faktisk står der på de ansattes trøjer “håndværk gør mig meget mere tændt en træt”.
Her er der også en del sociale arrangementer, som hele tiden sørger for at skabe et bånd til hinanden.

“Det ypperste vi kan være for vores medarbejder er motivator,” afslutter Morten og Mikkel, der uden tvivl vægter deres medarbejder højere end alt andet.

23. december

Karmdal Tagdækning

Det at gøre en forskel for andre og ikke kun sig selv er bestemt noget indehaveren Bo fra Karmdal Tagdækning byder ind med. Han har siden firmaet startet i 2015 trofast støttet op om Hospitalsklovnene. Da de er meget afhængige af alle slag former for donationer.

Indehaveren Bo fortæller, at en af årsagerne til at han fast hvert år giver et bidrag til Hospitalsklovnene er at han selv har børn og kender rigtig mange der også har børn og at man aldrig ved, om det kunne være ens barn der står i den situation en dag og kunne have brug for en hospitalsklovn. Der er ikke noget økonomisk i det for Bo selv, han gør det kun fordi det er en god sag.

Man kan tydelig mærke, at indehaveren Bo rigtig gerne vil hjælpe hvor han har mulighed for det. ”Jeg forsøger at sprede det lidt, så alle får hjælp da jeg desværre ikke kan hjælpe hele Danmark.”

24. december

Malermester Kærsner I/S

Efter at have været flere år i Grønland for at arbejde som maler lærte indehaveren Lene hurtigt, hvordan klimaet kunne være en udfordring. Lene har derfor stor erfaring, når det kommer til vind og vejr og hvad der vil fungere bedst, når facaden trænger til en kærlig hånd. En erfaring som i dag bruges, da Lene stiftede Malermester Kærsner I/S efter at hun kom tilbage til Danmark.

Lene går meget op i kundehåndtering og det betyder, at du kan regne med at alle aftaler og tidsplaner bliver overholdt. Derudover giver hun også den bedste rådgivning som fagmand.

At uddele de klassiske visitkort er ikke noget man ser hos Malermester Kærsner I/S. Hun ved godt at for at blive husket skal man skille sig ud. Hun har derfor valgt en anden form for visitkort, da alle hendes kunder får en pose bolcher udleveret, hvor hendes firmanavn er indgraveret i. Dette er ikke noget hun har tænkt sig at lave om på, da det er til stor glæde for kunderne og tilmed også det hun er blevet ‘kendt’ på.

Skriv et svar