Få 3 tilbud
Sektion For håndværkere

5 gode råd til glade privatkunder

Der er stor tilfredshed blandt 3byggetilbud.dks bygherrer. I 2022 fik en håndværker i gennemsnit 4,6 ud af 5 stjerner. Standarden er høj, og det skal den selvfølgelig fortsat være. Vi har gennemgået vores data – og opsummerer her fem gode råd, der er med til at sikre høj tilfredshed blandt bygherrer.

Byggebranchen mærker til nedgang, men tendensen er en anden hos 3byggetilbud.dk. Henvendelser tikker stadig ind, og vores tilknyttede håndværkervirksomheder har stadig kunder. Og standarden er høj. 3byggetilbud.dks tilknyttede håndværkervirksomheder gør det rigtig godt – det viser data fra 2022. Vores tilknyttede håndværkervirksomheder blev nemlig bedømt til 4,6 ud af 5 stjerner.

På baggrund af vores data, herunder respons og feedback fra 3byggetilbud.dks bygherrer, har vi samlet 5 gode råd til at få glade privatkunder.

1. Kommuniker

Det er vigtigt, at kommunikationen mellem dig og kunden er god – lige fra start af. Det er derfor nødvendigt, at du er hurtig på aftrækkeren, når du har sagt ja til en sag gennem 3byggetilbud.dk. Kontakt bygherre hurtigt og få sat stemme på dig selv og din virksomhed. Som tommelfingerregel siger vi kontakt bygherre inden for 24 timer.

God og gunstig kommunikation er ikke kun dét, at du kommunikerer, men også at du kommunikerer i et sprog, bygherre forstår. Du er eksperten og har naturligvis forstand på dit fag – det er og har bygherre ikke. Så sørg for, at du taler til bygherre i et sprog, vedkommende forstår, og at du sætter tid af til, at I sammen gennemgår dit tilbud.

Til tider har Hr og Fru Jensen spørgsmål om alt mellem himmel og byggejord. Vores råd er, at du også sætter tid af hertil. På den måde føler bygherre sig mere tryg og større tryghed er lig større tilfredshed.

Sørg også for at bygherre er up to date, mens du arbejder. Går alt, som det skal? Er du stødt på en problemstilling? Kommer du for sent en dag? Orienter bygherren. Vedkommende vil kun være glad for opdateringer.

2. Forventningsafstem

En vigtig del af kommunikationen imellem dig og bygherre bør være forventningsafstemning. Få styr på de forventninger, bygherre har til dig, og forklar bygherre om de forventninger, du har til vedkommende. Bygherre har måske en forventning om at få flere opdateringer dagligt på sms om projektets forløb, men ved du allerede inden projektstart, at du ikke har tid eller ressourcer til dagligt at sms’e, så lad bygherre vide det fra start af.

Er Hr og Fru Jensen ens klientel, er det vigtigt at huske på, at de har lille faglig viden, og det betyder, at de ofte ikke er særlig specifikke ift. materialer og løsninger. Til tider har bygherre kun en uklar ide om slutresultatet, og derfor er det vigtigt, at I får styr på ønsker og krav til slutresultatet og på den måde opstår der også rettesnor for byggeprocessen.

Forventningsafstem om:

  1. Løsning og materialer
  2. Pris
  3. Tidsplan
  4. Kommunikation

3. Lov ikke noget, du ikke holder

Næste råd i rækken er nemt og ligetil: Lov ikke noget, du ikke holder. Vær realistisk og ærlig – det kommer du længst med. Har du sagt én ting til bygherre, men gør en anden, fremstår du som utroværdig – og tillid til sin håndværker er, som vi alle ved det, vigtig.

Så sørg for, at du er ærlig i din kommunikation. Ved du, at du ikke kan nå få sendt et tilbud afsted før om uge, så vær ærlig herom. Så skal bygherre ikke gå og bekymre sig.

4. Respekter, at du er hjemme hos kunden

Husk på og respekter, at det er folks hjem, du arbejder i. Det er ofte til gene for folk, at de ikke kan bruge deres køkken eller stue – og derfor er taknemmeligheden tit stor, når håndværkeren rydder op og samler ting sammen, når dagen er slut.

Vil du gerne høre musik, så spørg lige om det er i orden, inden du sætter den på, og tager du telefonen, så husk på, at bygherre ofte kan lytte med. Endnu et råd er, at er der småbørn, så advar gerne mor eller far, inden du starter vinkelsliberen.

5. Afslut ordentligt

Vores femte råd er, at du afslutter på ordentlig vis. Du kunne jo godt tænke dig, at bygherre anbefaler dig til venner og familie, ikke? Først og fremmest skal slutresultatet stå skarpt. Men tilbyd gerne bygherre, at I sammen gennemgår slutresultatet.

Endnu et råd er, at du rydder op efter dig selv. Har du lagt et nyt trægulv, så fej det, og har du sat fliser op, så tør dem af. Det gør, at slutresultatet står skarpere, og det gør bygherre glad.

Afslutningsvist kan det til tider lønne sig, at du følger op efter lidt tid. Hør om alt er, som det skal være – og spørg efter en anbefaling.

Er du vores næste håndværker?

Vi indgår altid aftaler efter geografiske områder, så vi sammen kan finde den løsning, der passer til dit firmas kapacitet.

Skriv en kommentar til artiklen

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *