Godt Byggeri ApS: 3 gode råd når du skal have en tilstandsrapport

Godt Byggeri ApS: 3 gode råd før tilstandsrapporten

Skrevet den 28. maj 2019 af - Ingen kommentarer endnu

Månedens håndværker

En gang om måneden kårer 3byggetilbud.dk månedens håndværker. Månedens håndværker udvælges på baggrund af feedback på vundne opgaver.

Månedens håndværker i juni er Michael Jensen, der er indehaver af Godt Byggeri ApS. Michael Jensen har i 48 år arbejdet med og i byggebranchen. Hans speciale er tilstandsrapporter, energimærkning og køberrådgivning. Og nøgleordene er grundighed, fleksibilitet og professionalisme.

godt byggeri
I denne artikel giver månedens håndværker 3 gode råd til tilstandsrapporten. Men lad os lige få hans baggrund først. Michael Jensen fra Godt Byggeri ApS har nemlig været længere i branchen end de fleste.

“Jeg startede meget tidligt i lære i branchen, og var med fra starten da de første energimærker og rapporter blev indført, så der er blevet proppet en del i vidensbanken,” siger Michael Jensen

Vender tilbage til kunden hurtigt

Den flotte og høje svarprocent, som Michael Jensen også kan bryste sig af, er heller ikke tilfældig. Månedens håndværker går nemlig meget op i at vende hurtigt tilbage. Og der plejer ikke at gå mere end 24 timer fra kunden kontakter Godt Byggeri ApS – til at Michael Jensen ringer tilbage. Og for ham er en aftale en aftale.

“Jeg går op i at behandle kunden ordentligt. For mig handler det om at reflektere over den opgave, de ønsker at bruge mig til. Og naturligvis det at være grundig og give sig tid ude hos kunden. Alle spørgsmål bliver afklaret – både i forbindelse med tilstandsrapporter og energimærkninger,” fortæller Michael Jensen

Opgaven bliver løst grundigt

Når Michael Jensen er ude på opgaven, sørger han også for, at kunden ikke skal vente lang tid på svar. Tilstandsrapporten eller energimærkningen bliver typisk lavet færdig samme dag, som Michael Jensen kommer forbi din bolig. Og det kan mærkes i kundetilfredsheden.

“Kunderne er glade for, at de kan komme videre med hussalget, for det kræver altså en energimærkning og en tilstandsrapport. Ofte bliver kunderne både overrasket over, at jeg kontakter dem hurtigt, men de bliver ligeså glade, når rapporten lander i deres mail om aftenen. Derudover hjælper det også på tilfredsheden, at jeg ligger i den rigtige ende af prisskalaen,” siger Michael Jensen.

Når du køber et hus, er det en rigtig god idé med en tilstandsrapport. Michael Jensen giver derfor sine tre bedste råd til tilstandsrapporten lige her.

3 råd til tilstandsrapporten fra den professionelle:

1. Råd: Læs alt hvad du kan komme i nærheden af om huset

Læs de foreløbige rapporter om huset igennem inden fagmanden kommer på besøg. Så er du helt klar over, hvad du køber. Forbered gerne spørgsmål til den byggesagkyndige, hvis du er i tvivl om noget.

2. Råd: Forbered spørgsmål til den byggesagkyndige

Når tilstandsrapporten er udført, så gennemgå den grundigt, og forbered eventuelle spørgsmål til den byggesagkyndige. Highlight de punkter, som kan gøre jer nervøse – og stil endelig en masse spørgsmål til rapporten.

3. Råd: Brug en lokal

Brug en lokal byggesagkyndig til at gennemgå huset med dig. Den lokale vil ofte have bedre tid, end den sagkyndige som ejendomsmæglerne bruger. En anden positiv ting ved at bruge en lokal er, at du vil møde vedkommende i det lokale supermarked. Det mener Michael Jensen gør en ekstra ting for grundigheden i arbejdet, da I begge skal kunne kigge hinanden i øjnene bagefter.

Hos 3byggetilbud.dk siger vi stort tillykke med titlen som månedens håndværker i juni.

Sådan anmelder kunderne Godt Byggeri ApS

Kundetilfredsheden er bestemt af de karakterer, som bygherrer giver leverandøren efter opgaven er udført. Kundetilfredshed 95%
Svarprocenten illustrerer hvor hurtig firmaet er til at tage kontakt til bygherre, når de har indsendt en opgave til 3byggetilbud.dk Svarprocent 80%
Kommentarer er lukket.