Månedens leverandør Den Syngende Murermester – stil krav til samarbejdet med din håndværker

Skrevet den 13. september 2017 af - Ingen kommentarer endnu

Månedens leverandør

En gang om måneden kårer 3byggetilbud.dk månedens leverandør. Månedens leverandør udvælges på baggrund af feedback på vundne opgaver.

Da der skulle findes en god og konkurrencedygtig murer i tv-programmet Penge på DR, faldt valget på Den Syngende Murermester. Claus-Henrik Kjærulf Larsen er en erfaren murermester, som velfortjent kan tage titlen som månedens leverandør hos 3byggetilbud.dk i september med hjem også. Få hans syn på den gode kundeoplevelse, og hør hans anbefalinger til bygherrer, der står overfor et byggeprojekt.

Med sådan et firmanavn skulle man næsten tro, at det var en optræden i X-factor, der gav Den Syngende Murermester tv-tid. Men selvom Claus-Henrik Kjærulf Larsen elsker musik, var det hans evner som en prisdygtig murer, der belønnede sig i august måned. Her blev forbrugerprogrammet Penge nemlig sendt, hvor Den Syngende Murermester blev valgt til at udføre den mureropgave, der i programmet blev indhentet tilbud på. Spørger man den erfarne murermester Claus-Henrik Kjærulf Larsen, er det hans konkurrencedygtige prissætning og hans sans for den gode kundeoplevelse, der gjorde, at han vandt opgaven. To ting han aldrig går på kompromis med i sit arbejde.

Kodeordet er glade kunder

‘Kunden har altid ret’ – sådan lyder den typiske mantra hos de mange, der har med kunder at gøre i deres daglige arbejde. Men hos Den Syngende Murermester er det ikke kun noget man siger, det er noget man udøver! Glade kunder er nemlig grunden til, at murermester Claus-Henrik Kjærulf Larsen valgte at blive selvstændig.

”Det vigtigste for mig er, at når en opgave er slut, skal alle stå og smile og være glade for resultatet. Dette gælder både kunden og muren. Man skal altid opføre sig, som man selv vil behandles, og resultatet af det jeg laver, skal derfor være af samme kvalitet, som hvis jeg skulle søsætte en byggeopgave i mit eget hus,” fortæller den ambitiøse murermester, der stiftede murerfirmaet Den Syngende Murermester for at sikre netop disse værdier.

Det var på en mureropgave hos en travl børnefamilie, at Claus-Henrik Kjærulf Larsen fik det sidste skub i retningen af at gå selvstændig. Grundet travlhed var opgaven hos børnefamilien blevet udskudt flere gange, og det gik ud over muligheden for at vaske tøj i hjemmet – og tøj er der rigeligt af i en børnefamilie.

”Det skal jo ikke gå ud over kunderne, at et murerfirma har travlt. Det gik op for mig, at hvis jeg ville garantere, at kunderne blev set og hørt, så måtte jeg jo gøre det selv,” fortæller Claus-Henrik Kjærulf Larsen, som samme dag cyklede hjem og oprettede sit firma et par timer efter.

Med respekt og stabilitet kommer man langt

De første ni måneder drev Claus-Henrik Kjærulf Larsen sit murerfirma fra sin egen personbil. Nu er der både firmabil, et godt kundenetværk og en masse i ordrebogen. Spørger man Den Syngende Murermester, er det netop respekten for kunderne og dét, at han gør en dyd ud af at overholde aftaler, som giver glade kunder.

”Hvis jeg eksempelvis skal renovere et hus med kælder, stue og første sal og jeg så skal lægge fliser, så man ikke kan bruge rummene, skal det ske i sådan en fart, at familien hurtigt kan bruge rummene igen. Samtidig skal det være sådan, at de undervejs kan leve med renoveringen,” siger Claus-Henrik Kjærulf Larsen og fortsætter:

”Hvis jeg havde en aftale med en håndværker, der handlede om en uges arbejde, som ringede og udskød arbejdet hele tiden, ville det jo heller ikke være sjovt at leve i til sidst”.

Råd: Stil krav til samarbejdet

Når man inviterer en håndværker indendørs, inviterer man dem ind i ens hverdag – derfor er det især vigtigt, at man som bygherre prioriterer at afstemme samarbejdet og stiller krav, pointerer Claus-Henrik Kjærulf Larsen. Derfor er hans råd også, at både kunder og håndværkere skal blive bedre til at afstemme forventninger og turde stille krav til, at man rent faktisk overholder de aftaler, man har indgået.

”Mit råd er, at man altid skal kræve den holdning, som man vil have hjemme hos sig selv. Det er vigtigt, at man som håndværker er klar over, at man kommer ind i en anden persons hjem, hvorfor det er vigtigt, at man lytter til folk og anerkender deres behov. Ligeledes skal man altid afstemme tidsramme og kræve, at den overholdes,” anbefaler Den Syngende Murermester, som oplever at dette giver god respons fra kunderne.

”De ekstra minutter det tager at afstemme med kunderne, eller det, at man ikke tager flere opgaver ind, end man har tid til – er vigtigt,” slutter Claus-Henrik Kjærulf Larsen, som er glad for, at han nu kan kalde sig månedens leverandør hos 3byggetilbud.dk.

Sådan anmelder kunderne Den Syngende Murermester V/ Claus-Henrik Kjærulf Larsen

Kundetilfredsheden er bestemt af de karakterer, som bygherrer giver leverandøren efter opgaven er udført. kundetilfredshed
Svarprocenten illustrerer hvor hurtig firmaet er til at tage kontakt til bygherre, når de har indsendt en opgave til 3byggetilbud.dk svarprocent
Kommentarer er lukket.