Følg op med beskeder til bygherren. Få skabelonerne her
Vil du vinde flere byggeopgaver? Her får du tre simple skabeloner til, hvordan dine opfølgningsbeskeder kan se ud både før og efter du har udført arbejdet hos bygherren. Beskeder du med fordel kan bruge i dagligdagen.
Vidste du, at håndværkere der følger op på deres tilbud kort tid efter det er sendt afsted vinder væsentligt flere opgaver?
Det viser tal fra vores database hos 3byggetilbud.dk. Det er derfor uhyre vigtigt, at du tager din opfølgning seriøst, hvis du ønsker at vinde bygge- eller renoveringsopgaven. Og hvem gør ikke det? Som håndværker skal du derfor tage kunden i hånden, mens det er aktuelt. Det betyder, at du skal følge op på bygge- eller renoveringsopgaven fra starten af. Det tager ofte ikke mere end to minutter, og giver meget igen. Få eksempler på, hvordan opfølgningsbeskederne kan se ud her.
Sms ved første kontakt til bygherren
Når du tager kontakt til en bygherre, som ikke tager telefonen, skal du ikke blot tænke ’pyt’. Sender du en sms lige efter dit opkald, er der nemlig større chance for, at bygherren vender retur. Samtidig gør du det klart, hvem der ringer og viser den potentielle kunde, at du tager byggeopgaven seriøst.
Et eksempel:
Kopiér teksten her:
Hej, Jeg har forsøgt at kontakte dig vedrørend den opgave, du har indsendt til 3byggetilbud.dk.
Du må meget gerne vende retur til mig på dette nummer.
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen XXX
Sms med opfølgning på tilbud
Mange håndværkere har en opfattelse af, at det kan virke anmasende at ringe og følge op på, om en bygherre har modtaget tilbuddet. Sådan er virkeligheden ikke. Faktisk opfattes det som god service, hvis du følger op på dit tilbud.
Tager bygherren ikke telefonen, når du ringer, anbefaler vi derfor, at du sender en sms.
Et eksempel:
Kopiér teksten her:
Hej XXX,
Jeg vil lige informere om, at jeg har fremsendt tilbuddet, og vil lige sikre mig, at du har modtaget det? Jeg ser frem til at høre dine tanker om det.
God dag.
Med venlig hilsen XXX
Opfølgende mail, når sagen er afsluttet
Når din byggesag er færdig og værktøjet er pakket sammen, kan du velfortjent afslutte sagen. Der er dog et men. Det er nemlig en rigtig god idé at følge op på kundeoplevelsen 1 måned efter, at sagen er afsluttet. Udover at evaluere på kundeoplevelsen, så giver denne opfølgning også mulighed for mersalg, som kan betyde flere ordre i bogen. Du viser nemlig kunderne, hvad du kan hjælpe dem med en anden gang.
Ønsker du at indhente en kundeanmeldelse, er opfølgningsmailen også en god mulighed for dette.
Et eksempel en opfølgningsmail:
Kopiér teksten her:
Kære XXX,
Her en lille opfølgning på dit vinduesprojekt. Vi håber, at det færdige arbejde med dine nye vinduer lever op til forventningerne, og at alt er som det skal være. Såfremt det ikke gør, hører vi meget gerne fra dig.
Har du andre byggeopgaver som du godt kunne tænke dig at få tilbud på, er du altid velkommen til at kontakte os. Du kan ringe på XX XX XX XX.
Læs mere om os og vores ekspertise her: [Indsæt evt. hjemmeside eller Facebook]
Ellers vil vi bare sige tak for et godt samarbejde. Hav en rigtig god dag.
Med venlig hilsen XXX