Håndværker, sådan skaber du tryghed for kunder under coronakrisen
Hvilken kommunikationsstrategi benytter du som håndværkerfirma under coronakrisen? Hvad skal du gøre for at nuværende og kommende kunder føler sig trygge ved at sætte dig på deres bygge- og renoveringsprojekter? Med ganske få tiltag kan du hjælpe din virksomhed godt på vej. Læs med her.
Mens store dele af dansk erhvervsliv er lukket ned, er det stadig muligt at blive ved med at udføre de fleste bygge- og renoveringsprojekter. Det kan mærkes hos 3byggetilbud.dk og mange af vores tilknyttede håndværkerfirmaer. Så længe myndighedernes anbefalinger bliver efterlevet, og virksomheder og medarbejdere overholder de anbefalinger, der er for arbejdet på byggepladserne, kan det være med til at holde hjulene i gang i Danmark. Men hvordan kommunikerer, du som håndværker det budskab ud? Og hvad kan du gøre for at kunderne føler sig trygge ved at booke en håndværker her under coronakrisen?
Hos 3byggetlibud.dk følger vi naturligvis myndighedernes retningslinjer og vi har også udarbejdet retningslinjer for håndværkere , som vi opfordrer alle håndværkerfirmaer til at følge. Vi kan se og mærke, at det skaber tryghed for bygherrer, at vi kommunikerer bredt ud, hvordan vi forholder os til de nuværende omstændigheder.
Det kan du også gøre på vegne af dit firma. Tydelig kommunikation får dig nemlig til at fremstå professionel og skaber tryghed hos de kunder, der allerede har opgaver i din ordrebog og dem som potentielt overvejer at booke dit firma til en opgave.
Brug dine sociale medier og hjemmeside
Brug dine sociale medier eller din hjemmeside til at kommunikere ud til kunderne, hvordan dit firma forholder sig til coronakrisen. Du kan eksempelvis benytte dig af din hjemmeside, Facebook, Linkedin eller dit firmas profil på Instagram. Du er velkommen til at hente inspiration i nedenstående tekst, eller kopiere den og sætte den direkte ind. Du er også velkommen til at indsætte et link til de retningslinjer, som 3byggetilbud.dk har udarbejdet.
”Hos XXX mener vi naturligvis også, at det er vigtigt, at vi alle tager ansvar og passer på hinanden i disse tider. Vi udfører stadig arbejde og tager stadig arbejde ind, men følger myndighedernes retningslinjer nøje og tager en masse forholdsregler. Det betyder, at hver enkelt sag bliver behandlet med stor omtanke og en del af kommunikationen med vores kunder foregår over mail eller telefon. Du er meget velkommen til at ringe eller skrive til os for at høre, hvordan vi forholder os til smittefaren og hvordan vi konkret kan hjælpe.”
Få forholdsreglerne på din plusprofil
Har du en plusprofil vil vi meget gerne hjælpe dig med at indsætte en boks på plusprofilen om jeres forholdsregler. Boksen ser sådan ud:
COVID-19 i Danmark
Vi kan stadig udføre arbejde og tager opgaver ind. Alle myndighedernes retningslinjer følges og hver enkelt opgave koordineres med den enkelte kunde, så den kan håndteres med stor omtanke og vi sammen kan passe på hinanden. Vil du vide mere om de retningslinjer vi følger, er du meget velkommen til at kontakte os.
Ønsker du, at vi indsætter ovenstående information på din plusprofil, så skal du blot sende en mail til kom@abgruppen.dk eller ring direkte til kommunikationsafdelingen på 77334006, så sætter vi den op på din plusprofil.
Tag selv emnet op, når du snakker med kunden
Når du skal i dialog med en bygherre, så kom dem i forkøbet og informer vedkommende allerede ved den første telefoniske kontakt om de retningslinjer og forbehold, dit firma tager og følger. Det kan være, at bygherre selv finder det “upassende” at spørge ind til dine forholdsregler. Skab derfor tryghed fra starten ved at forklare, hvilke forbehold dit firma tager.
Andre gode indspark?
Hvad har du gjort for at skabe tryghed for dine kunder? Hvis du sidder inde med gode råd, kommentarer, tiltag eller spørgsmål, så hører vi meget gerne fra dig. Du er velkommen til at benytte kommentarfeltet her på siden.