Få 3 tilbud
Sektion For håndværkere

Corona og byggeopgaver: Hvilke retningslinjer skal dit håndværkerfirma følge?

Hvilke retningslinjer skal du og dit firma følge, når du takker ja til en bygge- og renoveringsopgave i denne coronatid? Og hvordan griber du kundekontakten an, så både du og bygherren er tryg ved forløbet? Vi har samlet anbefalinger og retningslinjer lige her og opdaterer løbende siden.

OBS: Denne side er senest opdateret onsdag d. 06.04.20

Hos 3byggetilbud.dk gør vi vores for at holde hjulene i gang, og det samme gør de mange danskere, der fortsat sender deres bygge- og renoveringsprojekter ind til os. Det betyder også, at vi stadig videreformidler relevante bygge- og renoveringsopgaver til dit firma. Og i din kontakt med kunden er det naturligvis vigtigt, at du tager dine forbehold.

For at komme smittefaren til livs har vi derfor udarbejdet nogle helt konkrete retningslinjer, som du og dit firma bør følge, når I skal tage hånd om et byggeprojekt. Retningslinjer, der gør bygge- eller renoveringsprocessen tryggere for både dig og din kunde.

Retningslinjerne lyder:

  • Du eller dine medarbejdere bør ikke under nogen omstændigheder tage på arbejde eller besøge en bygherre, hvis der er symptomer på sygdom
  • Arbejd med handsker (også indendørs)
  • Arranger såfremt det er muligt at arbejde, når bygherre ikke er tilstede
  • Møder mellem håndværker og bygherre bør tages over telefon eller mail frem for personlig kontakt. Hvis ikke det er muligt bør de tages udendørs i stedet for inden døre
  • Er personlig kontakt med bygherre nødvendig, så sørg for at holde god afstand og undgå at give hånd ved ankomst
  • Vask hænder ofte eller benyt håndsprit
  • Vær ekstra opmærksomme på oprydning og rengøring på byggepladsen
  • Arbejder du indenfor, så sørg for at arbejde alene i et rum
  • Sørg for god udluftning, der hvor der arbejdes
  • Når det er tid til frokost, så hold pausen forskudt og spis udenfor hvis vejret tillader det
  • Du bør sigte efter, at så få personer som overhovedet muligt samles (og aldrig mere end 10 personer)
  • Du bør udskyde alt arbejde (hvis det er muligt) hos ældre eller særligt sårbare

Når du kontakter bygherren

Kom bygherren i forkøbet og informer vedkommende allerede ved den første telefoniske kontakt om de retningslinjer og forbehold, dit firma tager og følger. Det kan være, at bygherre selv finder det “upassende” at spørge ind til dine forholdsregler. Skab derfor tryghed fra starten ved at forklare, hvilke forbehold dit firma tager.

Du kan med god grund også skildre med disse forholdsregler på din hjemmeside og sociale medier, så dine kunder ved, at du tager alle forholdsregler.

Dét informerer 3byggetibud.dk bygherren om

Vi informerer også bygherre om, at håndværkere hos 3byggetilbud.dk er opfordres til at følge ovenstående retningslinjer. Når vores serviceteam verificerer opgaver telefonisk spørger de som sædvanligt ind til, om der er særlige forhold eller ønsker, som vi skal være opmærksomme på i forbindelse med den enkelte opgave – disse vil naturligvis fremgå af opgaven, hvis det er tilfældet. På den måde er du opdateret med kundernes forventninger og ønsker ¬– også i forhold til coronasituationen.

Har du nogle spørgsmål eller kommentarer?

Har du nogle spørgsmål, så kan du til hver en tid kontakte os hos 3byggetilbud.dk. Din konsulent sidder klar ved telefon og på mail og det samme gør vores serviceteam hver dag fra 8.30 – 15.30 på 77334010 og respons@3byggetilbud.dk.

Har du nogle gode erfaringer med opgavehåndteringen i disse tider, så er du også meget velkommen til at dele ud af dine gode råd i en kommentar nedenunder.

Skriv en kommentar til artiklen

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *