Skrevet den 14. januar 2020 af Nynne Groth - Ingen kommentarer endnu
En gang om måneden kårer 3byggetilbud.dk månedens håndværker. Månedens håndværker udvælges på baggrund af feedback på vundne opgaver.
Månedens håndværker – TFK Services V/Thomas Follin Kjær – er lidt af et multifirma. De rykker nemlig ud på både tømrer- og maleropgaver, og har samtidig en erfaren brolægger med ombord. Her deler indehaveren sine bedste råd til belægning på udearealerne, tværfaglighed samt det gode møde med kunden.
Thomas Follin Kjær er den stolte indehaver af multifirmaet TFK Services, der kører ud til tømrer-, maler- og brolægningsprojekter i hele Midtsjælland. Og der er god grund til, at Thomas Follin Kjær er stolt. Firmaet har nemlig en kundetilfredshed på hele 98 procent og kan tilmed bryste sig med titlen som månedens håndværker i januar. Vi fanger Thomas Follin Kjær til en snak om sine mange år i branchen og hvilke gode råd, han gerne vil videregive til dig som bygherre.
Når det kommer til brolægning er tidens tendens klar: Danskerne vil have store fliser på terrassen og i indkørslen. De store overflader er topmoderne oplever Thomas Follin Kjær, men der er ét stort men.
”Ønsker du store fliser, er de rigtig gode til terrassen, men der er ulemper ved, at lægge store fliser i indkørslen,” siger indehaveren af TFK Services og uddyber:
Der findes dog to alternative løsninger, hvis du stadig drømmer om det moderne look i indkørslen.
”Du kan sagtens få nogle mindre fliser, der matcher de store, og som kan kombineres med gangstier i større fliser. Det er også flot. Vil du stadig have de store fliser, kan du vælge først at lægge et betonunderlag nedenunder, så holder fliserne nemlig bedre. Det er dog langt dyrere,” siger Thomas Follin Kjær.
Som du allerede kan læse, er TFK Services det rigtige firma, hvis du søger en dygtig brolægger, men faktisk er det Thomas Follin Kjærs kollega, der er den helt store brolægningsekspert. Indehaveren selv har nemlig tømrerblod i årene.
”Vi er tre mand i virksomheden inklusiv mig selv. Vi har tre kompetencer i hver sin retning – brolægning, tømrer og maler – men vi kan stadig hinandens kram og vil gerne lære af hinanden,” forklarer indehaveren og fortsætter:
Udover firmaets tekniske snilde og store faglighed er titlen som månedens håndværker også givet til TFK Services grundet firmaets gode kundekontakt.
”Jeg følger op på kunderne med det samme. Jeg prøver, at være der hurtigt og komme ud og snakke med dem om deres projekt, ønsker og behov. Det er også den del af arbejdet, jeg selv elsker,” afslutter den stolte indehaver Thomas Follin Kjær. Og vi må sige, at kundemålingerne nedenfor taler for sig selv.
Sådan anmelder kunderne TFK Services |
|
![]() |
Kundetilfredsheden er bestemt af de karakterer, som bygherrer giver leverandøren efter opgaven er udført. |
![]() |
Svarprocenten illustrerer hvor hurtig firmaet er til at tage kontakt til bygherre, når de har indsendt en opgave til 3byggetilbud.dk |