Få 3 tilbud

Månedens håndværker: Undgå dobbeltregninger på opgaven

november 2021

Facade Midt ApS

Månedens håndværker for november 2021 er Facade Midt ApS, som er et murerfirma med speciale i facaderenoveringer. Firmaet ejes og drives af makkerparret Damian og Pawel, der har teamwork, faglig stolthed og kundedialog højt på agendaen – og det afspejler sig i deres anmeldelser og svarprocent, som nærmest ikke kunne være bedre. Bliv klogere på månedens håndværker, som også giver et godt råd til at undgå dobbeltregninger på din håndværkeropgave.

En gang om måneden kårer 3byggetilbud.dk månedens håndværker. Månedens håndværker udvælges på baggrund af feedback på vundne opgaver.

Damian og Pawel er begge murere, der lærte hinanden at kende i 2010, da de blev kolleger i et murerfirma og blev herefter hurtigt gode venner. I 2019 blev de enige om at gå sammen og stifte firmaet Facade Midt ApS. Og nu er de i november 2021 blevet månedens håndværker.

Facade Midt ApS er specialister i al slags facaderenovering, herunder netpudsning, vandskuring og omfugning af husets facader. Derudover løser de også både indvendige og udvendige mureropgaver. Facade Midt ApS holder til i Smidstrup og arbejder rundt i hele landet, men særligt i Trekantsområdet – og Damian og Pawel bliver stolte over at se deres arbejde, når de kører rundt i Danmark.

”Det er fedt for os at køre gennem forskellige byer og se vores arbejde i hele Danmark. Så bliver man stolt af at se, de projekter man har udført,” fortæller den glade medejer af Facade Midt ApS, Damian Bukowski.

Faglig stolthed og glade kunder

Og stolthed er noget, der er vigtigt for de to ejere af Facade Midt ApS. Når Damian og Pawel går til en opgave, så er det altid for at gøre et flot stykke arbejde, fordi de vil have glade og tilfredse kunder.

”Jeg synes, vi gør vores arbejde rigtig godt. Vi får rigtig glade kunder,” siger Damian og fortsætter:

Jeg bliver trist af at se, når tingene ikke bliver gjort ordentligt eller gjort forkert. Jeg vil selv gerne kunne køre gennem byen og se mine projekter med stolthed. Hvis man ikke bliver stolt eller glad for sit arbejde – så dur det ikke.

Det betyder også, at de altid rådgiver professionelt og undgår al slags sjuskearbejde, der blot skal gå hurtigt. Her anbefaler de altid bygherrerne hen imod en løsning med længere holdbarhed, som de bliver gladere for på den lange bane. De retter naturligvis gerne op på sjuskefejl for andre, men det er ikke deres favoritdisciplin.

”Nogle gange har vi arbejde, hvor vi bliver triste, fordi vi skal rette op på andres arbejde – altså når vi skal arbejde bagefter folk, der har gjort det forkert. Det er ærgerligt for kunden,” siger Damian Bukowski.

Men makkerparrets gode arbejde og flotte resultater går da heller ikke ubemærket hen – Facade Midt ApS får nemlig ofte henvendelser fra kunders naboer og familie, når de er ude og fikse murværket.

”Vi får tit henvendelser fra folk, der går forbi vores arbejde, og så siger de: Hold op, det ser godt ud – kan vi få jeres nummer eller visitkort? Vi har eksempelvis lavet en skorsten i Vejle i sidste uge. Naboen så vores arbejde, og så ringede han til os, og så gik vi i gang med hans skorsten dagen efter. Han syntes nemlig, at vi gjorde et rigtig godt stykke arbejde hos hans nabo,” fortæller Damian stolt.

Gode kundeoplevelser

Men kvalitetshåndværk er ikke det eneste, Facade Midt ApS leverer. Høj kundeservice fører til gode kundeoplevelser, og det er prioriteret helt fra første kundekontakt.

”Den gode kundedialog er fundamentet. Vi forsøger altid at skabe god kundetilfredshed fra første samtale. Det er ikke nok at sende en e-mail med et tilbud. Det er vigtigt at tale med kunden. Jeg tager helst ud og møder kunden ansigt til ansigt. Det er megavigtigt for at skabe det gode samarbejde med kunden. Det sætter jeg stor pris på,” forklarer Damian Bukowski og tilføjer:

Man skal snakke pænt og høfligt til folk. De fleste kunder kender ikke det faglige sprog. Så man skal snakke i øjenhøjde og forklare ting til folk på en god måde. Og det første indtryk er det vigtigste.

Medejer af Facade Midt ApS, Damian Bukowski

Godt råd: Undgå dobbeltregninger

Da vi spørger Damian Bukowski om et godt råd til bygherrer, der skal have ordnet deres facader, er han rimelig sikker på, hvad hans bedste råd er. For det er simpelthen ærgerligt, når bygherrerne skal betale for det samme stykke arbejde flere gange. Derfor bør man finde en ordentlig håndværker, acceptere tidshorisonten på opgaven og undgå at gå ned på kvaliteten.

”Tag det roligt. Sørg for at håndværkerne har plads til at se hele facaden, så de kan få et godt indtryk af opgaven. Det skal laves ordentligt, så der ikke sker skader på facaderne. Billige, hurtige løsninger dur ikke. Du ender bare med at skulle have nye håndværkere ud og fikse fejlene. Og så betaler du to gange for det samme arbejde – og det er ærgerligt for kunden,” afslutter Damian Bukowski.

Sådan anmelder kunderne Facade Midt ApS

90%

Kundetilfredshed

87%

Svarprocent