Få 3 tilbud

Månedens leverandør NJ El-service - Grøn energi er vejen frem

november 2017

NJ El-service

For Niels Jørgensen, stifter og indehaver af NJ El-Service, handler det ikke om at levere den billigste løsning, men den rigtige og mest professionelle løsning – det betaler sig på den lange bane. Firmaet, som drives på attende år, griber altid telefonen og henvender sig til kunden. Den indstilling har båret frugt og NJ El-service kan derfor kalde sig månedens leverandør hos 3byggetilbud.dk i november.

En gang om måneden kårer 3byggetilbud.dk månedens håndværker. Månedens håndværker udvælges på baggrund af feedback på vundne opgaver.

Hellere sige nej, end at gå på kompromis

Niels Jørgensen sætter en ære i at lave tingene ordentligt, men det er ikke altid, man kan få lov til det, når man ikke er sin egen chef. Det var en af årsagerne til, at Niels Jørgensen i 1999 startede sit eget firma NJ El-service, der udfører arbejde inden for el-branchen med speciale i varmepumper. Firmaet blev søsat med nogle helt klare retningslinjer, som har dannet identiteten for NJ El-service i dag, atten år efter.

”Vi gør tingene på én måde – den rigtige. Vi siger hellere nej til en opgave, i stedet for at gå på kompromis med kvaliteten,” lyder det stålfast fra Niels Jørgensen, som er overbevist om, at det er årsagen til, firmaet har opnået en tårnhøj kundetilfredshed.

NJ El-service består af fire erfarne fagmænd, som alle deler samme filosofi. Det betyder, at medarbejderne har stor tiltro til hinanden og at Niels Jørgensen stoler på, at medarbejderne kan træffe den rigtige beslutning på egen hånd. ”Jeg har nogle meget selvstændige medarbejdere, som kan tænke selv og som har lov til at tage beslutninger selv, fordi vi alle er enige om, hvordan tingene skal laves,” fortæller Niels Jørgensen.

Den grønne løsning er den rigtige løsning

”Det er så vigtigt med et tæt tillidsbånd til kunden. På den måde bliver vi bygherres foretrukne firma – selv når varmepumpen skal have service et par år efter,” forklarer Niels Jørgensen og fortsætter: ”Vi sælger ikke kun et produkt – vi sælger en årelang service.” En service, som er særdeles populær blandt kunderne. Populariteten skyldes, ifølge Niels Jørgensen, at de blandt andet er meget opmærksomme på at vejlede og informere bygherrer om, hvornår deres installation skal have et service-tjek, så garantien stadig er gældende.

NJ El-service har stort fokus på grønne løsninger og miljøet. Kunderne får altid en energibesparende løsning, hvor både håndværkerfradrag og energitilskud kan frartækkes. På den måde bliver løsningen altså en økonomisk gevinst for bygherrer på den lange bane, mens der også værnes om miljøet. Det er, hvad Niels Jørgensen kalder ’den rigtige løsning’.

De rigtige løsninger har medført en kundetilfredshed på hele 97% på 3byggetilbud.dk. Især varmepumperne, som NJ El-service er eksperter i, er en opgavetype, som høster store roser fra bygherrerne. Efter installation af en luft-luft-varmepumpe, udtaler en bygherre:

Fantastisk god service – gode håndværkere, som kunne deres kram. Rigtig god oplevelse.

Bygherrer

To succeskriterier for NJ El-service

1. Den personlige kontakt

Vi har spurgte Niels Jørgensen og NJ El-service, hvad de mener er altafgørende for at drive et velfungerende firma, der nu har levet og leveret i godt to årtier. Opsangen fra Niels Jørgensen falder prompte og han tøver ikke med at ruske lidt i nogle af de dovne håndværkere, der desværre også findes i branchen. ”En upersonlig mail kan altså ikke opveje for at gribe knoglen og tage personligt kontakt til kunderne – vi henvender os, så snart vi modtager opgaven. Det er ganske enkelt god skik,” pointerer Niels Jørgensen, som har opnået en svarprocent på 85 procent hos 3byggetilbud.dk

2. Vi sætter os i kundens sted

Inden Niels Jørgensen kontakter kunden, gør han brug af en særlig teknik. ”Jeg bruger altid to minutter på at kigge på kundens ejendom i BBR-registret. På den måde er jeg altid klar over, hvad vi kan tilbyde og hvor stort et energitilskud vores kunder kan få,” fortæller indehaveren, som mener, at kunderne hurtigt fornemmer, om man interesserer sig for dem og deres opgave.

NJ El-service forsøger altid at sætte sig i kundens sted. Det gælder både i forbindelse med at overholde aftaler, men også ved at meddele, hvis aftalen ikke kan overholdes.
”Når vi træder ind i kundernes hjem, træder vi ind i deres private intimsfære. Det skal man være opmærksom på og være ydmyg omkring,” afslutter Niels Jørgensen og NJ El-service, som nu stolt kan kalde sig månedens leverandør i november hos 3byggetilbud.dk.

Sådan anmelder kunderne NJ El-service

97%

Kundetilfredshed

85%

Svarprocent