Klatreteknik udfører arbejde i højden, og når til tops i kundetilfredshed

Skrevet den 6. juni 2018 af - Ingen kommentarer endnu

Månedens håndværker

En gang om måneden kårer 3byggetilbud.dk månedens håndværker. Månedens håndværker udvælges på baggrund af feedback på vundne opgaver.

Som erhvervsklatrer kan Martin Ganderup og hans mandskab kombinere deres passion for klatring med deres faglige kunnen. Det sker i firmaet Klatreteknik, som via rebsystem udfører tømrer-, murer- og maleropgaver i højden. Hos kunderne er der heller ingen tvivl – de er glade for at have Klatreteknik på sagen. Faktisk så glade, at firmaet får titlen som månedens leverandør i juni. Mød Klatreteknik og få gode råd til den gode kundedialog her.

Da Klatreteknik havde sin opstart tilbage i 2014 var det fordi indehaveren Martin Ganderup vidste, at han kunne tilbyde et effektivt og billigere alternativ til løsning af tømrer-, murer- og maleropgaver i højden. Han ville udskifte stilladset og liften med reb, og det gjorde han så. I dag består firmaet af fire mand, der alle, ligesom indehaveren selv, brænder for erhvervsklatring. Et interesseområde, der binder medarbejderne sammen.

”Det er jo et specielt arbejdsområde, så man skal have interessen for det, og vi har alle høj interesse for netop klatring. Det betyder, at selv trælse opgaver kan blive vendt om til at blive spændende opgaver. Og det er jo netop derfor, at vi laver opgaver i højden, for det er det, vi synes er spændende og det er det, der gør os anderledes end mange andre,” fortæller Martin Ganderup, som vi møder til en snak om arbejdsmoral og kundehåndtering. To elementer, som firmaet prioriterer højt og fortæller mere om her.

Håndværkere skal overholde deres aftaler

Hos Klatreteknik er punktlighed en vigtig del af kontakten med kunderne. At overholde aftaler og følge op på tilbud er nemlig noget, som Martin Ganderup aldrig går på kompromis med. Erfaringen er, at den hurtige respons giver glade kunder. Hurtig kontakt betyder nemlig, at afstemningen sker, når kunderne har renoveringsprojektet i hovedet, og opstarten ligeledes kan aftales nærmere med det samme.

”Vi er stort set altid de første håndværkere, der er ude på en opgave fordi, at vi ved det er vigtigt for kunden. Det er simpelthen bare god stil ikke at lade en kunde vente. Desværre hører vi gang på gang, at flere andre håndværkere ikke er ligeså effektive. De overholder simpelthen ikke aftalerne,”fortæller Martin Ganderup.

Derfor lyder det gode råd fra Klatreteknik til både kunder og håndværkere, at de skal stå mere fast på aftalerne. For hvis kunderne er mere konkrette omkring en aftale stiller det krav til håndværkernes punktlighed. Samtidig øger håndværkerne deres chance for at vinde opgaven, da en hurtig kontakt viser stabilitet og professionalisme. Et resultat, som de selv erfarer hos Klatreteknik:

”Det gælder både det med at møde til aftalte tid, men også det med at følge op på fremsendte tilbud. Man skal ikke lade kunderne vente i 2-3 uger, før man kommer ud og kigger på opgaven.Vi ved, at vi vinder flere opgaver, fordi vi reagerer hurtigt og kommer hurtigt ud og give tilbud”.

Stolthed og samarbejde

Hos Klatreteknik er de stolte af deres arbejde. En stolthed, som betyder, at alle mand gør deres bedste for at udføre et godt stykke arbejde. Indehaveren kalder sig selv og mandskabet for kreative problemløsere, der kaster sig ud i enhver opgave, hvilket firmaet jo bogstaveligt gør. Med reb om livet udfører Klatreteknik nemlig alt fra tagreparationer og tagrender til malerarbejde, facade og murværk. Og rebet om livet og stoltheden for arbejdet er noget, som binder mandskabet hos Klatreteknik sammen.

”Der er en stolthed i vores virksomhed og så arbejder vi bare skide godt sammen,” siger Martin Ganderup, som har både en tømrer, murer og maler ansat i firmaet. Alle mand har interesse for klatring, og så er de dygtige til deres håndværk. Vigtigst af alt arbejder de alle godt sammen, fordi de alle er specielt udvalgt til teamet på baggrund af både faglighed og personlighed.

Muligheden for at kombinere interesse med faglig viden er en stor motivation for mandskabet hos Klatreteknik, hvor de ansatte altid møder glade på arbejde. En glæde som tydeligvis smitter af på kunderne, som kun har roser at give Klatreteknik. Fra en bygherre lyder det: ”Arbejdet blev udført i henhold til tilbud, der var rigtigt god kommunikation, og kvaliteten af det udførte var i top”. En anden udtaler:

”Meget professionelle folk. Grundige og kompetente, til meget fair priser. De får min varmeste anbefaling til enhver tid”Kommentarer fra bygherre.
.

Kunderne er altså yderst tilfredse med Klatreteknik og med kommentarer som disse klatrer firmaet sig til tops med den velfortjente titel som månedens leverandør i juni hos 3byggetilbud.dk. En titel, som Martin Ganderup og hans mandskab er særdeles glade for.

Sådan anmelder kunderne Klatreteknik ApS

Kundetilfredsheden er bestemt af de karakterer, som bygherrer giver leverandøren efter opgaven er udført. kundetilfredshed
Svarprocenten illustrerer hvor hurtig firmaet er til at tage kontakt til bygherre, når de har indsendt en opgave til 3byggetilbud.dk svarprocent
Kommentarer er lukket.