Sådan øger du din chance for at vinde en bygge- eller renoveringsopgave

Skrevet den 22. maj 2017 af - Ingen kommentarer endnu

I mere end 15 år har 3byggetilbud.dks medarbejdere arbejdet med at formidle kontakten mellem håndværkere og bygherrer. De har derfor stor erfaring med kundekontakt og tilbudsgivning. Her giver de deres bedste råd til, hvordan håndværkere øger chancen for at vinde opgaver, de afgiver tilbud på.

Hos 3byggetilbud.dk arbejder vi dagligt med at formidle den første kontakt mellem landets bygherrer og håndværkere fra vores leverandørnetværk. Med mere end 15 år på bagen har vi en hel del erfaring med, hvad der er vigtig i kontakten med bygherren og hvad bygherre vægter højt i valget af en håndværker. Vi deler gerne ud af vores gode råd og erfaring til, hvordan du, som håndværker kan øge din chance for at vinde din byggeopgave. Få vores erfarne medarbejderes bedste råd i denne video:

Tag hurtig kontakt

Vidste du at de fleste opgaver vindes indenfor de første 3 dage? 
Når en bygherre er klar til at påbegynde et byggeprojekt, skal det ofte gå stærkt. Tag derfor hurtigt kontakt til bygherren, som sidder klar til at aftale det videre forløb. Bygherre skal tages i hånden, mens det er aktuelt. Får du ikke fat i bygherre ved første opringning, kan du med fordel bruge de to minutter det tager at ringe igen eller sende en SMS til kunden. Det betaler sig på den lange bane, da du viser bygherre, at du er interesseret i opgaven.

Bygherre er ikke fagmand

Det som virker logisk for dig som fagmand, virker måske ikke logisk for bygherre. Forklar derfor om arbejdsgange, valg af materialer og løsningforslag. Jo mere information du giver om, hvad der indgår i dit tilbud jo bedre sammenligningsgrundlag har bygherren.

Det kan betale sig at præsentere bygherrerne for alternative løsninger, som matcher deres behov og budget. På den måde giver du bygherre mulighed for at vælge mellem dine tilbud og så skal bygherre ikke ud og søge nye løsninger en anden vej.

Besigtig opgaven

Studier viser, at møder man sin kunde ansigt-til-ansigt firdobles chancen for at få aftalen i hus. Førstehåndsindtrykket hænger ved. Virk derfor engageret og interesseret i opgaven – ligegyldig størrelsen på den.

Husk dit tilbud og følg op

Det kan lyde basalt, men husk at sende tilbuddet afsted og informer kunden, hvis det bliver forsinket. Mange tilbud tabes på gulvet, fordi bygherre ikke modtager tilbuddet, eller fordi opfølgningen ikke er effektiv nok. Hører du ikke fra bygherre kan du med fordel følge op på, om de har modtaget dit tilbud. Husk på at kunden ser det som en service, at du er opmærksom.

Skriv et svar