Få 3 tilbud

Månedens leverandør MK Murer ApS – derfor er moderne markedsføring også vigtig

juli 2017

MK Murer ApS

Mød månedens leverandør MK Murer ApS og hør, hvordan et moderne håndværkerfirma markedsfører sig selv og få tre gode råd til at finde "den rette håndværker".

En gang om måneden kårer 3byggetilbud.dk månedens håndværker. Månedens håndværker udvælges på baggrund af feedback på vundne opgaver.

Med en ambition om at stå på egne ben og en lyst til at tage ansvar for hver enkelt opgave, stiftede indehaver Kim Pedersen murerfirmaet MK Murer ApS i 2015 efter 12 år i et større firma. Hvis man spørger indehaveren, så skyldes firmaets succes balancen mellem den moderne tilgang til murerfaget og markedsføring, i kombination med nogle af de klassiske dyder. Mød Kim Pedersen og hans firma MK Murer, som er kåret til månedens leverandør hos 3byggetilbud.dk i juli og få råd til, hvordan du finder ”den rette håndværker”.

En moderne murer med traditionelle holdninger

Da Kim Pedersen stiftede MK Murer, var det med stoltheden over selv at skulle stå til ansvar for alle opgaver, der blev udført. Glæden til faget og stoltheden ved at levere et godt stykke arbejde var drivkraften for Kim Pedersen. En drivkraft, som dannede grundstenene for MK Murer.

“Det handler i bund og grund om at kunne se sig selv og kunderne i øjnene efter enhver byggeopgave,” lyder det fra Kim Pedersen.

Ifølge Kim Pedersen, er forsikringen om ”god kvalitet” blevet en automatiseret hymnen i håndværkerbranchen, som ikke længere nødvendigvis er en forsikring. God kvalitet er lig med garanti. Derfor er MK Murer blandt andet medlem af Dansk Byggeri. Kim Pedersen overbevist om, hvad der var skelsættende i forhold til at stedfæste sit firmanavn i branchen:

”Vi tager ud og viser ansigt hver gang, vi skal give et tilbud. Det er ikke nok at sende en mail. Når vi tager ud og tilser opgaven, giver det os muligheden for at forventningsafstemme med kunden og tale om særlige ønsker eller idéer. Det kan godt være, at vi ikke vinder opgaven hver gang, men folk har stadig set og været i kontakt med MK Murer ApS. Og det høster vi frugterne af,” lyder det med stolthed i stemmen fra Kim Pedersen, som udpensler vigtigheden ved at være bevidst om, hvordan man gør opmærksom på sit firma.

God service kan ikke gøres op i kroner og ører

Som håndværker leverer man ikke blot et produkt, man yder også en service. En service som Kim Pedersen mener, at mange tager for givet. Det gælder alt fra første kundehenvendelse til feedback på byggeopgaven. Vi spurgte Kim Pedersen, hvorfor han tror, at flere håndværkere tager den del af faget for givet.

”Når jeg kører ud til en kunde for at give et tilbud, så er tiden jeg bruger på transport og udarbejdelse af tilbuddet betalt af egen lomme. Hvis man så ikke vinder opgaven, er det selvfølgelig surt. Men i virkeligheden handler det om, at vi har ydet en god service og vist flaget for MK Murer,” lyder det overbevisende fra Kim Pedersen, som understreger vigtigheden ved den gode service, og fortsætter:

Kunderne husker en god behandling og derfor resulterer det også i flere opgaver på den lange bane.

Kim Pedersen, Indehaver

I bund og grund handler det hele om tilgangen til kunden og til opgaven. Alting skal ifølge Kim Pedersen ikke gøres op i kroner og ører, men hvordan man markedsfører sig selv og sit firma. Kombinationen mellem den traditionelle kundehenvendelse og den moderne markedsføring på de sociale medier, mener Kim Pedersen, giver et godt samspil og en stor troværdighed.

Sådan kvalitetssikrer du dig en god håndværker

Vi spurgte Kim Pedersen, hvordan man som bygherre finder en dygtig håndværker og hvilke kvalitetstempler, man skal kigge efter. Kim har tre gode råd, som han både benytter selv og anbefaler alle andre at bruge.

1. Garantier – det gensidige kvalitetsstempel

Når man skal finde den rigtige håndværker, så er det første man som bygherre skal være opmærksom på, hvilke garantiordninger firmaet har. Ifølge Kim Andersen, er garantier den absolut eneste måde, man som bygherre kan vide sig sikker på et firma og en håndværker:

”Garantiordninger er et kvalitetsstempel – både for bygherren, men også for håndværkeren. Der er ikke nogen løse ender og ikke nogen, der står tilbage og har betalt for noget, som de ikke har fået,” lyder det fra Kim Pedersen.

2. Moderne markedsføring – et billede siger mere end tusind ord

Hvis firmaet har en hjemmeside eller en Facebook-side er det muligt at se, hvordan tidligere arbejde er udført. Samtidigt giver det også et indblik i firmaets troværdighed og værdier, da man kan finde referencer og anmeldelser fra andre bygherrer på eksempelvis Facebook. Ifølge Kim Pedersen viser det også, at firmaet er opmærksom på, hvor vigtige de sociale medier er – både i forhold til kundekontakten, men også i forhold til at afspejle kvalitet og den faglige stolthed.

”Hvis firmaet har en hjemmeside, så viser det, at firmaet ikke er bange for at stå ved, hvad det laver. Det maner al snak til jorden og bygherre kan selv se, hvordan tidligere byggeopgaver er udført. Det giver en tryghed,” forsikrer Kim Pedersen.

3. Gør dit forarbejde – det betaler sig

Kim Pedersen er ikke bleg for at lægge noget af ansvaret over på bygherren selv. Hvis bygherren selv undersøger de to øvrige punkter, så kan man skåne sig selv for mange dårlige resultater. Alligevel har Kim et sidste budskab til bygherre – stil dig kritisk overfor de tilbud, du modtager!

”Man behøver ikke at tage det første og bedste tilbud. Det kan sagtens betale sig at henvende sig til flere håndværkere og så træffe sit valg, ikke nødvendigvis efter pris, men efter pålidelighed og kemi,” afslutter Kim Pedersen opfordrende.

Måske er netop denne kombination af faglig stolthed, en moderne tilgang og de gode råd, der giver MK Murer ApS titlen som månedens leverandør i juli.

Sådan anmelder kunderne MK Murer ApS

94%

Kundetilfredshed

78%

Svarprocent